Monday, March 05, 2007

bezit

Ik was bij Toon. We hadden het opnieuw fantastisch met elkaar. Met Toon voel ik hoe ik voluit kan liefhebben en toch op mijn eigen benen blijf staan, liefhebben zonder één-worden, zonder versmelting. Toon zei hoe bijzonder het voor hem
was, dat hij verbaasd was dat hij zich niet verliefd voelde op mij, dat hij
dat vroeger absoluut wel gevoeld zou hebben. Hij begon er grapjes over te maken en hij zei; "Ik denk dat ik je gewoon hier houd". "Ja", zei ik, en ik dikte het nog een beetje aan met: "Je kan de deur barricaderen". Toen ik me dat voorstelde dat hij dat zou doen voelde ik boosheid opkomen en meteen schoot ik uit het contact met hem, hij werd acuut mijn tegenstander, mijn vijand!! Alleen al op het idee van vast gehouden te worden… terwijl we het zo super hadden samen..... ik voelde dat ik door de ramen naar buiten zou springen.

Ik ben geen bezit van welke man dan ook. Ik ben van mezelf en van niemand anders. Ik zeg weleens tegen Jerry, dat juist doordat hij me voluit vrij laat, ik bij hem kan blijven en telkens meer van hem ga houden. Hoe vrijer ik me maak en hoe meer ik van mezelf word, hoe intenser ik lief ga hebben en me ga verbinden
met anderen. Maar dan wel vanuit die vrijheid en niet anders; wat een power, wat een woede voelde ik alleen al bij het idee om geclaimd te worden! Alleen als de ander mij los laat kan ik vrijuit liefhebben.

No comments: