Thursday, May 10, 2007

deel 1: feest!

We kwamen zaterdagmiddag bij mijn ouders aan om diezelfde avond hun 40 -jarige bruiloft te vieren, het zou een echt feest worden die avond. Onze kinderen zouden ook mee gaan (van 5 en bijna 4) Hoe lang zouden zij het leuk vinden en het kunnen volhouden? Aangezien Lode een paar kilometer van de feestplek woont (hij woont 7 km van mijn ouders. ik 170 km!), leek het mij heel praktisch en heel gezellig om met z'n vieren bij hem te slapen. Als dan de kinderen moe zouden worden kon ik ze bij hem in bed leggen en zou hij kunnen oppassen waardoor ik terug kon gaan naar het feest. Jerry vond het een prima plan en zag het wel zitten. Lode was die avond thuis en vond het een leuk idee. Zijn kinderen (ook 5 en 4 jaar) zouden er ook zijn. Leuk, dan konden de kinderen weer lekker met elkaar spelen de volgende ochtend. (de kinderen kennen elkaar al, Ik ben vaker met Dirkje en Joseph bij Lode en zijn kinderen geweest)
Vantevoren ging ik even met Dirkje en Joseph naar Lode en zijn kinderen om de bedden al vast klaar te maken en de kinderen te laten zien waar ze zouden slapen. We kwamen binnen en meteen waren de kinderen met elkaar aan het spelen. Heerlijk! We hadden een leuk feest van mijn ouders. Joseph was om 22.00 uur echt moe, Dirkje niet, die genoot nog erg van het feest. Ik bracht Joseph naar Lode, stopte hem in bed en ging weer terug naar het feest. Hartstikke fijn!

De volgende ochtend vond ik het ook een echt feest; de kinderen speelden lekker met elkaar, Lode en ik maakten het ontbijt klaar. Jerry kwam beneden toen we aan tafel gingen. Heerlijk om die hartelijkheid tussen deze twee mannen te zien. Het was zo lekker ontspannen, de gesprekken zo gezellig en ongedwongen.. wat een vrijheid dat dit kan!
We speelden daarna nog lekker buiten; op de trampoline, samen voetballen, de auto wassen. Zo heerlijk dat iedereen z'n eigen ding kon doen, en het naar zijn zin had. Ik genoot er zo van.

Wat ik vooral zo heerlijk vond was dat er niets was wat ik in mezelf moet achter houden, dat er iets niet mag zijn... alles mocht er zijn! Ik mag gewoon me verbonden voelen met Jerry maar ook met Lode. Ik hoef me niet in bochten te wringen, me schuldig te voelen, slecht... nee, ik ben goed wie ik ben. Jerry weet wat er aan gevoelens in mij zijn en dat weet Lode ook. Ik mag van ze beide houden, ik mag ze beide liefhebben, ik mag mezelf zijn, en me vrij bewegen tussen deze mannen. Jippie!

No comments: